FødevareWatch

Analytiker: Komplet konfekturefrasalg på vej i Nestlé

Det store schweiziske konglomerat overvejer for øjeblikket, om den amerikanske konfektureforretning skal sælges fra. Analytiker vurderer, at det kan det medføre et globalt frasalg af hele Nestlés konfekturedivision.

Foto: Nestlé.

USA er samlet et af fødevarekonglomeratet Nestlés vigtigste markeder, men på konfekturefronten, hvor schweizerne har brands som Crunch, Rolo, Butterfinger og Kitkat går det ikke helt som håbet.

Ifølge Confectionerynews.com overvejer Nestlé som følge af, at man stadig kun har en årlig omsætning på 923 mio. dollars (ca. 6,1 mia. kr.), hvilket kun er tre pct. af koncernens samlede USA-salg, at sælge det amerikanske slikben fra.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier