FødevareWatch

Millioner sendes i priskrig for at kapre kunder til supermarkeder

Dansk Supermarked vil investere 250 mio. kr. i at sænke prisen på 2.000 fødevarer i Føtex. Chefen afviser, at regningen bare sendes videre til leverandørerne, så den vil kunne ses direkte på koncernens bundlinje.

Kædedirektør i Føtex Thor Jørgensen | Foto: Casper Dalhoff/Jyllands-Posten

Dansk Supermarked sender 250 mio. kr. ind i en massiv priskrig, der skal trække mange flere kunder til Føtex-kæden. Og samtidig lægge hårdt pres på konkurrenterne, der dog også arbejder med priserne.

Koncernchef Per Bank oplyste allerede for en uge siden over for Finans, at der er priskrig på vej - uden da at ville konkretisere planerne. Det er han og koncernen klar til nu.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier