Meny har siden starten af august sørget for at prismatche deres egne varer med udvalgte varer hos Netto og Rema 1000, men Meny bør også sammenligne kædens priser med Lidls priser.
Det mener Lidl, der fremhæver, at de ifølge Politikens Discountpristjek har de bedste priser.
"Det er et stærkt træk af Meny, men vi vil rigtig gerne "lege med" og opfordrer derfor til, at de sammenligner med hele discountsektoren, frem for at de kun sammenligner med nogle udvalgte," siger Heidi Vittrup, marketingschef hos Lidl Danmark, til TV 2.
Kædedirektør i Meny, Kenneth Pedersen, forklarer til TV2, at Lidl ikke er en del af ordningen, fordi Lidl ikke udgør – i modsætning til Rema 100 og Netto – den klart største del af discountmarkedet i Danmark.
Coop-chef: Det er fantasiløst kun at snakke om pris
Per Bank varsler storoffensiv i Dansk Supermarked med ny priskrig på fødevarer
Ny Coop-strategi flugter med trang til det individuelle