Den svenske helsekoncern Midsona har lagt en større investering i et nyt it-system, der skal samle alle koncernen forretninger under et.
Det betyder, at Urtekram og eksempelvis svenske Kung Markatta vil få fælles platform at operere fra, oplyser koncernen i en pressemeddelelse.
"Tidligere havde vi flere separate platforme og flere forskellige måder at drive forretningen på. Derfor har vi valgt at implementere et fælles forretningssystem på tværs af hele koncernen, hvilket inkluderer processer for finans, indkøb, logistik, fremstilling, kundeordrer, kvalitetskontrol og forecasting. Vi håber på at kunne opnå bedre styring af driften, større effektivitet og en bedre forhandlingsposition fx i forbindelse med indkøb. Men frem for alt skal der identificeres en best practice for, hvordan nyopkøbte firmaer integreres i koncernen," siger Lennart Svensson, finansdirektør hos Midsona, i meddelelsen.
Midsona, der beskæftiger 2.000 personer, forventer, at forretningssystemet er klar i løbet af 2018.
Urtekram bremser op - på papiret
Urtekram og Friland overhaler Coop som bæredygtige brands
Private label og luksus skal løfte chokoladesats til succes