Pepsi-koncern vil have flere mønter ud af produkterne

Salget stagnerer i den store Pepsico-koncern, og derfor vil topchef Indra Nooyi øge salget af de dyrere premium-produkter og kigge koncernen igennem for besparelser.
Indra Nooyi leder den store Pepsico-koncern. Hun leder efter én mia. dollar i besparelser samtidig med, at hun vil øge marginenerne på de mange Pepsico-produkter. | Foto: Manish Swarup/AP/POLFOTO/arkiv
Indra Nooyi leder den store Pepsico-koncern. Hun leder efter én mia. dollar i besparelser samtidig med, at hun vil øge marginenerne på de mange Pepsico-produkter. | Foto: Manish Swarup/AP/POLFOTO/arkiv

I fremtiden kommer klodens kunder oftere til at støde på alternativer til den almindelige Pepsi-sodavand og de almindelige chips-formater fra Lays.

Der skal flere varianter af produkterne på hylderne fra Pepsico-koncernen, og det skal i sidste ende øge marginerne og indtjeningen i den stagnerende amerikanske koncern.

Det skriver Esmmagazine.com i forbindelse med et interview med finansdirektør Hugh Johnston.

"I forbindelse med at vi fremstiller mere i premium-segmentet, bliver volumen mindre relevant," siger finansdirektøren, der sammen med koncernchef Indra Nooyi sidste år kunne se det samlede premium-segment indenfor snacks stige med 8 pct.

Udover et øget fokus på premium-varer har koncernledelsen en målsætning om at finde årlige besparelser på i alt 1 mia. dollar i koncernen. Det skal blandt komme i stand gennem investeringer i mere lønsom produktion og mere innovation.

Pepsico-koncernen har udover Lays og Pepsi også brands som Dorritos og Mountain Dew.

Pepsi slår forventningerne i andet kvartal

PepsiCo lukker fabrik i Argentina – og skærer ned

Pepsi åbner ny fabrik i Vietnam

Pepsico i britisk frasalg

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også