FødevareWatch

Pepsi-koncern vil have flere mønter ud af produkterne

Salget stagnerer i den store Pepsico-koncern, og derfor vil topchef Indra Nooyi øge salget af de dyrere premium-produkter og kigge koncernen igennem for besparelser.

Indra Nooyi leder den store Pepsico-koncern. Hun leder efter én mia. dollar i besparelser samtidig med, at hun vil øge marginenerne på de mange Pepsico-produkter.

I fremtiden kommer klodens kunder oftere til at støde på alternativer til den almindelige Pepsi-sodavand og de almindelige chips-formater fra Lays.

Der skal flere varianter af produkterne på hylderne fra Pepsico-koncernen, og det skal i sidste ende øge marginerne og indtjeningen i den stagnerende amerikanske koncern.

Det skriver Esmmagazine.com i forbindelse med et interview med finansdirektør Hugh Johnston.

"I forbindelse med at vi fremstiller mere i premium-segmentet, bliver volumen mindre relevant," siger finansdirektøren, der sammen med koncernchef Indra Nooyi sidste år kunne se det samlede premium-segment indenfor snacks stige med 8 pct.

Udover et øget fokus på premium-varer har koncernledelsen en målsætning om at finde årlige besparelser på i alt 1 mia. dollar i koncernen. Det skal blandt komme i stand gennem investeringer i mere lønsom produktion og mere innovation.

Pepsico-koncernen har udover Lays og Pepsi også brands som Dorritos og Mountain Dew.

Pepsi slår forventningerne i andet kvartal

PepsiCo lukker fabrik i Argentina – og skærer ned

Pepsi åbner ny fabrik i Vietnam

Pepsi åbner ny fabrik i Vietnam

Forsiden lige nu

Specialspiritus møver sig ind hos stort vinselskab

Efterspørgslen på specialspiritus og spiritus af høj kvalitet stiger og stiger, fortæller direktør hos vingrossisten H.J. Hansen Vin. Hun ser både en nuværende og fremtidig vækstlomme i at tilbyde de rigtige spiritusmærker.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier