I fremtiden kommer klodens kunder oftere til at støde på alternativer til den almindelige Pepsi-sodavand og de almindelige chips-formater fra Lays.
Der skal flere varianter af produkterne på hylderne fra Pepsico-koncernen, og det skal i sidste ende øge marginerne og indtjeningen i den stagnerende amerikanske koncern.
Det skriver Esmmagazine.com i forbindelse med et interview med finansdirektør Hugh Johnston.
"I forbindelse med at vi fremstiller mere i premium-segmentet, bliver volumen mindre relevant," siger finansdirektøren, der sammen med koncernchef Indra Nooyi sidste år kunne se det samlede premium-segment indenfor snacks stige med 8 pct.
Udover et øget fokus på premium-varer har koncernledelsen en målsætning om at finde årlige besparelser på i alt 1 mia. dollar i koncernen. Det skal blandt komme i stand gennem investeringer i mere lønsom produktion og mere innovation.
Pepsico-koncernen har udover Lays og Pepsi også brands som Dorritos og Mountain Dew.
Pepsi slår forventningerne i andet kvartal
PepsiCo lukker fabrik i Argentina – og skærer ned
Pepsi åbner ny fabrik i Vietnam
Pepsico i britisk frasalg