Morgenmadsprodukter skal hjælpe Arla i mål med økologisk målsætning

40 pct. af det samlede salg af mejeriprodukter inden for yoghurtkategorien er i dag økologiske produkter.
Foto: PR-foto
Foto: PR-foto

Arla tror på, at de danske forbrugere i de kommende år vil fortsætte med at efterspørge mere og mere økologi, og derfor har andelsmejeriet netop søsat en strategi om at øge omsætningen af økologiske produkter i Danmark med 50 pct. de næste tre år. På nuværende tidspunkt udgør salget af økologiske mejeriprodukter 20 pct. af det samlede salg.

Det oplyser Arla i en pressemeddelelse.

Særligt dagens første måltid er præget af økologi. 40 pct. af det samlede salg af mejeriprodukter inden for yoghurtkategorien er nemlig økologiske produkter. Det dækker over produkter som A38, yoghurt og skyr. Den udvikling, forventer Arla vil fortsætte de kommende år.

"Økologi er blevet en del af vores madkultur. De senere år har vi set et stigende fokus på kvalitet, bæredygtighed og gode naturlige råvarer. For mejeriprodukter er det især om morgenen, at økologi har vundet indpas. Vi starter dagen ud med økologisk yoghurt eller skyr og økologisk mælk på havregrynene, i grøden og i kaffen," siger Laurent Ponty, der er kategoridirektør for mælk og yoghurt i Danmark.

Det fremgår ikke af meddelelsen, hvor meget Arla har som målsætning, at økologi skal fylde i morgenmadskategorien i de kommende år.

Arla får høvl for mandeyoghurt

Morgenmad pynter på svigtende salg hos McDonald's

Mange danskere får for lidt fuldkorn

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også