FødevareWatch

Arla får høvl for mandeyoghurt

Skal mænd have deres egen maskuline yoghurtvariant? Debatten har fået vrede læsere til tasterne på Facebook.

Er yoghurt en tøsesnack? Måske, men det betyder ikke, at der i Danmark er stemning for et nicheprodukt til mænd.

I USA findes produktet Powerful Yogurt - en såkaldt brogurt med højt proteinindhold og lavt fedtindhold, som med sit design og navn henvender sig til mænd. Indholdet er ikke udpræget mandigt. Yoghurten kommer i smagsvarianterne æble og kanel, blåbær og acai samt mango og jordbær. På reklamen vises en skefuld af det syrnede mælkeprodukt dog foran en mandemodel med et let svedigt og solbrændt vaskebræt. Produktet har været i handlen siden 2013.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier