Westmarkets direktør tror på overlevelse

Butikslukninger og et tab på 400.000 kr. for en enkelt stadholder. Københavns nye madmarked Westmarket har haft en hård start - direktøren tror på, at det kan vendes.
Westmarket. | Foto: Finn Frandsen
Westmarket. | Foto: Finn Frandsen

Blot tre måneder efter Københavns nye mad- og spisemarked Westmarket slog dørene op for gæsterne, begyndte kritiske historier at pible frem hos Berlingske. Stadholderne var utilfredse med antallet af besøgende, som var for lavt. Det fik flere af dem til at lukke deres gesjæft i markedet på Vesterbro.

I et interview med Berlingske Business fortæller den nye direktør Steen Jensen, at det særligt er i detaildelen af markedet, der peger ud mod Vesterbrogade, at problemerne er.

Ifølge Berlingske har mindst otte stader rullet skodderne for, mens ti står tomme. Avisen skriver videre, at en lejer har mistet over 400.000 kr. på de første fire måneder af stedets åbningperiode.

"Det skal være et sted, hvor man skal have lyst til at spise en bid mad til en billig penge, drikke et par sjusser og så drible ud i nattelivet klokken ti. Det er en proces, der kræver tid og økonomi. Men når man kan mærke, at noget er det rigtige og gør det ordentligt, så vender det," siger Steen Jensen til avisen.

Han understreger, at han kun har siddet i direktørstolen siden 25. april og lægger på ingen måde skjul på, der er problemer særligt med detailenden:

"Selvfølgelig er der problemer. Det er derfor, jeg er nødt til at sætte mig og høre, hvad de fortæller".

Butikslukninger truer nyt københavnsk madmarked

Trecifret millioninvestering skal bane vej for nyt fødevaremarked i København

Torvehal-chef: Supermarkederne er vores sande konkurrent - ikke street food

Torvehallernes besøgstal går tilbage med en halv million

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også