Københavnske Westmarket kæmper tre måneder efter, at man åbnede, med at holde liv i markedet.
Det skriver Berlingske.
Westmarket var tænkt som en konkurrent og et alternativ til streetfood- og madmarkederne Papirøen og Torvehallerne, men det har været svært at lokke folk til.
En butiksholder forklarer Berlingske, hvordan brandalarmerne er gået 7 og 8 gange og skræmt kunderne væk. I en anden artikel forklarer stadeholderne til Berlingske, hvordan de fik at vide, at de hver især lejede den sidste butik, da de skulle indgå kontrakt.
"Vi fik følelsen af, at vi var heldige og skulle skynde os at slå til," forklarer en anonym, tidligere stadeholdere fra Westmarket til avisen.
Berlingske har ikke kunne få en kommentar fra Bjarne Gothenborg, der har stået for udlejning af stader. Avisen har dog talt med bestyrelsesmedlem i Westmarket Bo Raahauge.
"Vi vil gerne skabe et nyt madsted på Vesterbro. Det er vi lykkedes med i et vist omfang, men det er klart, at der er udfordringer i den sektion mod Vesterbrogade. Det arbejder vi på at finde en løsning på," siger han til avisen.
Torvehal-chef: Supermarkederne er vores sande konkurrent - ikke street food
Torvehallernes besøgstal går tilbage med en halv million
Trecifret millioninvestering skal bane vej for nyt fødevaremarked i København