FødevareWatch

Her er Varefaktas nye direktør

Fremover er det 48-årige Heidi Søsted, der skal sørge for at at flere varer får et Varefakta-logo påklæbet. Hun tager over, hvor Helga Møller efter 25 år på posten stoppede tidligere i år.

"Jeg ser gerne, at mange flere forbrugere bliver bevidste om, at varer med Varefakta holder hvad de lover,"

Sådan lyder første officielle udtalelse fra 48-årige Heidi Søsted, der mandag har første arbejdsdag som ny direktør for Varefakta.

"Varefakta er allerede i dag etableret som en stærk uafhængig aktør på dagligvareområdet, men jeg tror på, at vi kan fylde fødevareområdet endnu bedre ud. Varefaktas styrke er, at vi er specialiserede inden for kvalitetskontrol og mærkning. Vi har ethundrede procent fokus på at følge med i lovgivningen, som vi kender ned i mindste detalje," siger Heidi Søsted videre i den meddelelse, som organisationen har udsendt.

Heidi Søsted, som afløser Helga Møller, der i februar forlod Varefakta efter 25 år, kommer fra en stilling som valgt forbundssekretær i Serviceforbundet. Før det var hun leder af Videncenter for frisører og kosmetikere, som hun selv grundlagde på hudafdelingen på Gentofte Hospital.

"Jeg er utrolig glad for, at vi har ansat en ildsjæl, der er særdeles vidende på netop de områder, som er vigtige for Varefakta. Samtidig er Heidi Søsted et meget sympatisk menneske, der vil forstå at værdsætte medarbejdernes engagement, og ikke mindst kan vurdere kundernes behov " siger Varefaktas bestyrelsesformand Annette Kreiner.

Stærkere på nettet

Den nye direktør har ifølge meddelelsen planer om at nå flere nye forbrugere inden for eksisterende segmenter.

"Varefakta har et godt samarbejde med førende mærker inden for for eksempel tankstationer og dagligvarer på nettet, og jeg tror på muligheden for at indlede samarbejde med lignende aktører."

Heidi Søsted vurderer, at der ligger et endnu uudnyttet potentiale for deklarationer på nettet.

"Der er næppe tvivl om, at vi kommer til at se en fortsat øget internethandel fremover. Men det kan være vanskeligt at bedømme kvaliteten på for eksempel legetøj og tekniske produkter. Her vil det være til stor fordel for både forbrugere og producenter, hvis man kan se, at Varefakta har testet produkterne på forhånd, så man ved, at de rent faktisk kan holde til, at man taber dem på gulvet."

Varefakta-direktør stopper efter 25 år

Nemlig.com indgår aftale med Varefakta

Mere innovation på hylderne i 2015

Tidligere Dagrofa-direktør får toppost hos Varefakta

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier