FødevareWatch

Mere innovation på hylderne i 2015

Ny opgørelse fra analysehuset Nielsen viser ifølge Dansk Handelsblad, at der i 2015 blev lanceret en del flere produkter end året før.

Foto: KURT JOHANSEN/POLFOTO/ARKIV

Mærkevareproducenterne har i de seneste år mærket et stadig stigende pres fra detailkoncernernes ønsker om at få flere private label-produkter på hylderne.

Men ifølge Dansk Handelsblad viser nye tal fra analysehuset Nielsen, at der i 2015 igen blev skruet op for mærkevarernes innovationsniveau, og samlet lå antallet af nylanceringer sidste år 11 pct. over 2014.

Samlet blev det ifølge opgørelsen i 2015 til 296 nylanceringer i den danske dagligvarehandel mod 266 i 2014, og der er tale om den største stigning år-til-år i ti år.

Der er stadig et stykke op til antallet af nylanceringer i de særdeles innovative år mellem 2006 og 2011, hvor antallet af nyheder i 2007 nåede hele 334, skriver bladet.

Briternes lyst til Lurpak fedter af på Arlas indtjening

Leverandører efterlyser bedre handel med de store detailkæder

Tidligere Dagrofa-direktør får toppost hos Varefakta

Burde detailhandlens sorte får være duksedreng?

Forsiden lige nu

Her har Arla hentet væksten

I det netop offentliggjorte regnskab fra Arla er det uden for det vesteuropæiske område, at mejerikoncernen er vokset mest markant. Få et overblik over fremgangene her.

Rigmands burgerkæde lukker

Lars Seier vinker farvel til burgerkæden Juicy Burger, der samtidig drejer nøglen om. Hvad der skal ske med selskabet bag er uvist.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier