Mere innovation på hylderne i 2015

Ny opgørelse fra analysehuset Nielsen viser ifølge Dansk Handelsblad, at der i 2015 blev lanceret en del flere produkter end året før.
Foto: KURT JOHANSEN/POLFOTO/ARKIV
Foto: KURT JOHANSEN/POLFOTO/ARKIV

Mærkevareproducenterne har i de seneste år mærket et stadig stigende pres fra detailkoncernernes ønsker om at få flere private label-produkter på hylderne.

Men ifølge Dansk Handelsblad viser nye tal fra analysehuset Nielsen, at der i 2015 igen blev skruet op for mærkevarernes innovationsniveau, og samlet lå antallet af nylanceringer sidste år 11 pct. over 2014.

Samlet blev det ifølge opgørelsen i 2015 til 296 nylanceringer i den danske dagligvarehandel mod 266 i 2014, og der er tale om den største stigning år-til-år i ti år.

Der er stadig et stykke op til antallet af nylanceringer i de særdeles innovative år mellem 2006 og 2011, hvor antallet af nyheder i 2007 nåede hele 334, skriver bladet.

Briternes lyst til Lurpak fedter af på Arlas indtjening

Leverandører efterlyser bedre handel med de store detailkæder

Tidligere Dagrofa-direktør får toppost hos Varefakta

Burde detailhandlens sorte får være duksedreng?

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter