McDonalds tror på, at en del af fremtidens fastfood-køb kommer til at foregå gennem selvbetjeningsmaskiner i restauranterne, og det samme gør konkurrenter i branchen.
Den amerikanske burgerkæde Wendys vil ifølge Fortune.com i gennemsnit have installeret tre maskiner i 1000 af koncernens restauranter på det amerikanske landkort.
Wendys, der har mere end 6.500 restauranter spredt ud over USA og 29 andre lande, meldte sidste forår ud, at maskinerne skal afløse medarbejdere og dermed gøre det til en mere lønsom forretning at sælge hurtig mad.
Ifølge David Trimm, der er informationsdirektør i Wendys, er særligt det yngre publikum glade for at benytte selvbetjeningsterminalerne. Ifølge Trimm vil der i de 1000 restauranter, hvor man installerer maskinerne også stadig være mulighed for at få personlig betjening.
Fastfood-ansatte til 65 kr. i timen skal erstattes af maskiner
Restaurantkæder opfordres til at droppe antibiotika-kød
Fastfood-sværvægtere står muligvis over for comeback