De amerikanske forbrugere har muligvis genfundet noget af deres tabte appetit på burgere og pomfritter. December var i hvert fald den bedste salgsmåned i 2015 for fastfoodkæderne Mcdonald's, Wendy's og Burger King, skriver marketwatch.com.
"Burger-branchen er i bedring, mens resten af restaurantbranchen er midt i en afmatning," siger Mark Kalinowski, der er analytiker hos finanshuset Nomura, til marketwatch.com.
I mandags hævede Nomura sin anbefaling af både Mcdonald's og Wendy's-aktierne til "køb" fra "neutral".
Væksten hos Mcdonald's kan blandt andet skyldes lanceringen af morgenmad, som kan købes hele dagen, i oktober.
"Forbrugerne er på tilbudsjagt," mener Mark Kalinowski.
Han forudser på den baggrund, at Wendy's kan stå over for sit bedste kvartal i over et årti med en vækst på 4,4 pct. i det sammenlignelige salg.
Mcdonald's-aktien steg med 1,4 pct., Wendy's-aktien faldt med 1,7 pct., og Burger King-aktien dalede med 3,8 pct. på Wall Street tirsdag.
Vil Mcdonald's sælge sin japanske forretning?
Her er verdens største fødevarebrands
McDonald's solgte færre burgere i andet kvartal