Selvom den amerikanske fødevaregigant Kraft Heinz fredag måtte meddele at en anden gigant, det britisk-hollandske konglomerat Unilever, har afvist et købstilbud på næsten 1000 mia. kr., så har amerikanerne ikke opgivet endnu. Det skriver Berlingske Business.
"Skønt Unilever har afvist forslaget, ser vi frem til at arbejde på at nå til enighed om betingelserne for en handel," lyder det fra Kraft Heinz’ talsperson, Michael Mullen, til CNN.
Kraft Heinz har nu indtil 17. marts til at afgive et endeligt bud. Senest 14 dage senere skal Unilevers bestyrelse give en anbefaling til aktionærerne om, hvorvidt de skal sælge eller ej. Og senest 7. april skal takke ja eller nej. Overholdes deadline ikke, må Kraft Heinz ikke komme med nye bud inden for de næste seks måneder.
Men prisen er ikke den eneste udfordring, skriver både Financial Times og New York Times, der begge peger på kulturforskellene hos de to giganter, hvor Unilever går ind for åbenhed, transparens og bæredygtighed, mens Kraft Heinz ikke engang udgiver en bæredygtighedsrapport.