FødevareWatch

Sv. Michelsen-chef: Alle tror, at det er nemt at lave chokolade

Danmark er rig på driftige sjæle, der vil have del i det voksende marked for eksklusiv chokolade. Men selv om markedet vokser, er det slet, slet ikke stort nok til, at alle kan lave penge. Ser du på de 10 største aktører, er det en underskudsforretning, vurderer adm. direktør i Sv. Michelsen.

Foto: Majken Søndergaard Nielsen

Valgmulighederne er mange, når danskerne skal vælge chokolade af den eksklusive slags i landets stormagasiner og specialforretninger.

Der er moderne brands som Summerbird og Johan Bülow. Der er A Xoco fra slikkoncernen Toms, familiedrevne aktører som Peter Beier Chokolade og bornholmske Kjærstrup, ikke at forglemme Magasin. I udlandet kigger man også mod Danmark, bl.a. er der franske Valrhona og britiske Hotel Chocolat, der har tre butikker i København. Og så er der de mange, mange andre, som man kan møde på chokoladefestival eller i specialbutikker rundt omkring.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier