FødevareWatch

Sv. Michelsen-chef: Alle tror, at det er nemt at lave chokolade

Danmark er rig på driftige sjæle, der vil have del i det voksende marked for eksklusiv chokolade. Men selv om markedet vokser, er det slet, slet ikke stort nok til, at alle kan lave penge. Ser du på de 10 største aktører, er det en underskudsforretning, vurderer adm. direktør i Sv. Michelsen.

Foto: Majken Søndergaard Nielsen

Valgmulighederne er mange, når danskerne skal vælge chokolade af den eksklusive slags i landets stormagasiner og specialforretninger.

Der er moderne brands som Summerbird og Johan Bülow. Der er A Xoco fra slikkoncernen Toms, familiedrevne aktører som Peter Beier Chokolade og bornholmske Kjærstrup, ikke at forglemme Magasin. I udlandet kigger man også mod Danmark, bl.a. er der franske Valrhona og britiske Hotel Chocolat, der har tre butikker i København. Og så er der de mange, mange andre, som man kan møde på chokoladefestival eller i specialbutikker rundt omkring.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier