Danone, der er verdens største producent af yoghurt, har skåret lidt ned på salgsforventningerne i indeværende år.
Nu venter selskabet, at man ikke når den vækst i omsætningen på 3-5 pct., som man tidligere havde meldt ud. Nu regner man med, at væksten komme til at ramme under det tidligere udmeldte mål, oplyser Danone i en pressemeddelelse.
Allerede i oktober var den franske koncern ude og rapportere om en salgsvækst i tredje kvartal, der var den dårligste i mere end et årti på grund af en opbremsning i salget af babymad, der traditionelt er det produkt, der vokser mest målt på omsætningen.
Det er blandt andet salget af yoghurten Activia samt markedssituationen i Spanien, der trækker omsætningen ned.
"Implementeringen af Activia som et nyt brand i hele Europa er blevet godt modtaget af forbrugerne, og Danone vil fortsat bygge videre på det. Ikke desto mindre har man valgt at ændre markedsføringen lokalt - og teams er allerede begyndt på det nye arbejde land for land," oplyser Danone.
Sydbank: Danones sats på brands er godt nyt for Chr. Hansen
Vestager godkender Danones milliardfusion
Optakt: Chr. Hansen-væksten løjer af
Danone oplever svageste vækst i et årti efter sløjt salg af babymad