Salget af yoghurt er sat lidt på pause

Verdens største producent af yoghurt, franske Danone, skruer ned for forventningerne til salget i år.
AF RITZAU FINANS

Danone, der er verdens største producent af yoghurt, har skåret lidt ned på salgsforventningerne i indeværende år.

Nu venter selskabet, at man ikke når den vækst i omsætningen på 3-5 pct., som man tidligere havde meldt ud. Nu regner man med, at væksten komme til at ramme under det tidligere udmeldte mål, oplyser Danone i en pressemeddelelse.

Allerede i oktober var den franske koncern ude og rapportere om en salgsvækst i tredje kvartal, der var den dårligste i mere end et årti på grund af en opbremsning i salget af babymad, der traditionelt er det produkt, der vokser mest målt på omsætningen.

Det er blandt andet salget af yoghurten Activia samt markedssituationen i Spanien, der trækker omsætningen ned.

"Implementeringen af Activia som et nyt brand i hele Europa er blevet godt modtaget af forbrugerne, og Danone vil fortsat bygge videre på det. Ikke desto mindre har man valgt at ændre markedsføringen lokalt - og teams er allerede begyndt på det nye arbejde land for land," oplyser Danone.

Sydbank: Danones sats på brands er godt nyt for Chr. Hansen

Vestager godkender Danones milliardfusion

Optakt: Chr. Hansen-væksten løjer af

Danone oplever svageste vækst i et årti efter sløjt salg af babymad

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også