FødevareWatch

Dagrofa efter kovending: Det ligner en slingrekurs, men det er klogt

Den solide overskudsforretning Foodservice Danmark var til salg, men nu har Dagrofa ombesluttet sig. Koncerndirektøren afviser, at det er fordi, der ikke var tilfredsstillende bud.

Dagrofas koncernchef Per Thau fortæller, at der var mange interesserede i at købe datterselskabet Foodservice Danmark. Foto: Dagrofa/PR

Med et til salg-skilt hængende om halsen kunne Foodservice Danmark i maj fremvise et 2015-regnskab, hvor bundlinjen voksede fra 45 mio. kr. i 2014 til massive 101 mio. kr. i 2015.

Derfor kunne det undre, at Dagrofa ønskede at afskibe det solide datterselskab. Argumentationen var, at Dagrofa i stedet skulle fokusere 100 pct. på dens detailkæder - herunder Kiwi og Meny - i det danske dagligvaremarked. Derfor måtte grossistselskabet ud af koncernen. Torsdag trak Dagrofa dog i land og løftede sløret for en kovending: Foodservice Danmark bliver under koncernens vinger.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier