Daloon, der i december 2015 blev opkøbt af hollandske Izico, har øget sin omsætning af kødfrie produkter med 40 pct. i England, og det er langt over forventningen.
Nu forventer selskabet et lignende boom i Danmark i de kommende år. I Danmark er Daloons kødfrie salg pt. kun på omkring 10 pct., men virksomheden forventer, at Danmark og Norden følger med.
Det skriver Tv2 Fyn.
"Vi oplever, at flere forbruger aktivt vælger en kødfri dag til om ugen. Endvidere tager begrebet "Flexitarians" om sig, hvor man én eller et par gange om ugen fravælger kød, både af hensyn til CO2 men også i forhold til dyrevelfærd, eller båret af ønsket om sund og trendy livsstil," siger Peder Andersen, adm. direktør i Daloon, til TV2 Fyn.
Meat Free er de nyeste produkter i Daloons sortiment, og serien består af fire forskellige kødfrie produkter. Som for eksempel en grøntsagsbøf.
Bonduelle-mand skal lede Daloon under nye ejere
Daloon lærte danskerne at spise fastfood
Hemming Van: Derfor blev Daloon solgt til hollænderne