FødevareWatch

Daloon lærte danskerne at spise fastfood

Forårsrullerne fra Daloon blev danskernes introduktion til frossen færdigmad. Siden er det kun blevet sværere og sværere at tjene penge for virksomheden.

Foto: Carsten Andreasen

At ”de ligger godt i maven”, ved de fleste, der kan huske reklamer fra 1990’erne. Men historien om Daloon og de frosne forårsruller går 30 år længere tilbage, og gjorde virksomhedens stifter Sai-chiu Van til trendsetter lang tid før, det overhovedet var et begreb.

”Daloon lærte os på mange måder at spise frossen fast food, og de introducerede noget, som danskerne ikke havde set før,” siger Mette Skovgaard Frich, vidensudviklingschef hos Retail Institute.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier