Rema 1000 nærmer sig Lego i popularitet

Rema 1000 haler ind på Lego på listen over de brands, der får mest positiv omtale herhjemme. Der er dog stadig et stykke vej op.

Det er sjovt at lege med klodser, og Lego er endnu en gang landets mest populære brand.

I hvert fald, hvis man spørger analysevirksomheden YouGovs seneste Brandindex for Danmark, der omfatter årets første seks måneder.

Lego-brandet er atter en gang en suveræn vinder, men der er også interessante tendenser blandt detailkæderne, hvor den norske detailkæde Rema 1000 indtager en andenplads, mens Lidl kommer ind på en niendeplads. Kigger man mod naboerne fra Norge topper Kiwi YouGovs Brandindex.

Så mange milliarder tjente Rema-ejere i 2015

Brandindekset sammenligner mere end 300 varemærker i Danmark for at vise, hvilke mærker der har fået mest positiv omtale (Buzz) i perioden. Buzzen bliver udregnet ved, at YouGov BrandIndex hver dag interviewer 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Rema dropper buræg

Remas økologiske slot hæver omsætningen

Arla Foods tilbagekalder Rema 1000-mælk

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også