Både de danske-, tyske-, svenske-, kinesiske og mange flere forbrugere verden over er vilde med økologi ,og piller økologiske mejeriprodukter ned fra hylderne som aldrig før.
Det får nu Arla til at sætte ambitiøs plan for salget frem mod 2020. Det skriver Berlingske.
Det store mejeri ønsker at fordoble dets økologiske omsætning fra en halv mia. euro i dag til en mia. euro i 2020. Det fortæller Tim Ørting Jørgensen, der er koncerndirektør i Arla.
"Vi tror, at vores globale økologiske salg kan blive rigtigt, rigtigt stort. Det er lige fra mælk til syrnede produkter, smør og ost. Vi har en ambition om at fordoble den økologiske omsætning. Og taler vi om de kommende ti år, bliver det måske noget mere," siger han til avisen.
Det er Arlas europæiske stormarkeder som Sverige og Tyskland, samt Kina, der skal bidrage mest til at nå målsætningen. Arla vil samtidig være nummer et på økologisk mælk i Kina i 2020.
Fonterra vil være verdensførende på miljø
Arla klar med stor britisk strategi
Arla-rival skal sælge is på nettet i Kina