Arla vil fordoble økologien globalt frem mod 2020

Den store mejerivirksomhed sætter for første gang tal på, hvor meget virksomheden vil vokse på økologifronten, der i disse år har medvind både lokalt og globalt.
Koncerndirektør i Arla, Tim Ørting Jørgensen, sætter for første gang tal på mejeriets målsætning for økologi. | Foto: PR
Koncerndirektør i Arla, Tim Ørting Jørgensen, sætter for første gang tal på mejeriets målsætning for økologi. | Foto: PR

Både de danske-, tyske-, svenske-, kinesiske og mange flere forbrugere verden over er vilde med økologi ,og piller økologiske mejeriprodukter ned fra hylderne som aldrig før.

Det får nu Arla til at sætte ambitiøs plan for salget frem mod 2020. Det skriver Berlingske.

Det store mejeri ønsker at fordoble dets økologiske omsætning fra en halv mia. euro i dag til en mia. euro i 2020. Det fortæller Tim Ørting Jørgensen, der er koncerndirektør i Arla.

"Vi tror, at vores globale økologiske salg kan blive rigtigt, rigtigt stort. Det er lige fra mælk til syrnede produkter, smør og ost. Vi har en ambition om at fordoble den økologiske omsætning. Og taler vi om de kommende ti år, bliver det måske noget mere," siger han til avisen.

Det er Arlas europæiske stormarkeder som Sverige og Tyskland, samt Kina, der skal bidrage mest til at nå målsætningen. Arla vil samtidig være nummer et på økologisk mælk i Kina i 2020.

Fonterra vil være verdensførende på miljø

Arla klar med stor britisk strategi

Arla-rival skal sælge is på nettet i Kina

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også