FødevareWatch

Arla-rival skal sælge is på nettet i Kina

Newzealandske Fonterra følger i fodsporene på internationale fødevarekoncerner som Mondelez og Nestlé og sætter nu visse af sine produkter til salg på en kinesisk e-handelsplatform.

Foto: /ritzau/Mark Lennihan/AP

Det er næppe nogen velbevaret hemmelighed, at det kinesiske marked er blandt de markeder, der rummer de allerstørste fremtidige muligheder for fødevarebranchen.

Flere dele af branchen har haft fokus på det folkerige land igennem længere tid, hvor eksempelvis mejeriaktører satser benhårdt på at få en del af kagen i det lukrative segment for salg af modermælkserstatning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier