Watch Medier går i plus

Watch Medier kommer ud af 2015 med sorte tal på bundlinjen for første gang siden etableringen i 2012. Nyt nichemedie på vej.
Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv
Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv
ANDERS HEERING

Kære læser

2015 var et godt år for Watch Medier. Vi fortsatte udviklingen af vores journalistik, styrkede brugervenligheden og landede trods investeringer i nye initiativer for første gang et plus på bundlinjen.

Watch Medier udgiver ud over FødevareWatch også søstermedierne EnergiWatch, FinansWatch, MedWatch, MediaWatch og ShippingWatch. 1. marts fortsætter ekspansionen, når vi sender EjendomsWatch i luften.

Vi har de seneste år fået bekræftet den redaktionelle berettigelse for uafhængige, kritiske og fair nichemedier, der har fokus på substansen. Mens de brede erhvervsmedier skærer ned på den kontinuerlige branchedækning og i stigende grad koncentrerer sig om ugens store historie, er vores strategi en anden. Vi interesserer os for både store og små historier i de vigtigste brancher i dansk erhvervsliv. Hver dag.

Det, mener vi, ikke kun er en klog strategi, det er også en vigtig publicistisk og demokratisk opgave i et land, hvor størstedelen af vores erhvervsliv udgøres af mindre og mellemstore virksomheder.

Derfor er det også med glæde, at jeg kan konstatere, at læserne belønner os for den tilgang til journalistikken ved i stigende grad at besøge vores sites, tilmelde sig vores nyhedsbreve, downloade vores apps og tegne abonnement på vores medier. Vi kan uden tøven sige, at vi i alle de brancher, vi er repræsenteret i, har opnået en redaktionel førerposition.

Udviklingen afspejler sig også i regnskabet for 2015, der for første gang siden Watch Medier blev dannet i 2012, viser et lille plus på bundlinjen. Det på trods af, at vi også i 2015 investerede kraftigt i vores fortsatte vækst. Vi har blandt andet udvidet ShippingWatchs internationale dækning, styrket vores redaktionelle dækning uden for almindelig arbejdstid, investeret yderligere i vores journalistik på tværs af redaktionerne, åbnet kontor i New York og lanceret gratis apps til alle vores medier, så man let kan følge med i sin branche, også når man er på farten.

Det lille overskud for 2015 bekræfter os i, at det kan lade sig gøre at bygge en bæredygtig forretningsmodel op omkring klassiske journalistiske dyder. Det er vi glade for og stolte over, men vi er langt fra færdige – og 2016 ser heldigvis mindst ligeså spændende ud som 2015.

Watch Medier er ejet af JP/Politikens Hus og drevet i regi af Jyllands-Posten. Vores ejer har bevist, at de er villige til at investere langsigtet i Watch Medier, og derfor fortsætter vi ekspansionen i 2016. Allerede om få dage går vi i luften med EjendomsWatch, der kommer til at levere unik journalistik om den professionelle ejendomsbranche. Der er allerede nu mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrevet på ejendomswatch.dk.

Vi glæder os til at byde endnu et medie velkommen i familien, og håber, at der vil blive taget ligeså godt i mod EjendomsWatch, som det har været tilfældet med vores øvrige medier.

God læselyst

Mange hilsner

Anders Heering

Direktør og chefredaktør

Arla-direktør: Vi skal købe - i flere lande

Overblik: Her er Eva Kjers dårlige sager

Catering Engros snupper fynsk kontrakt

Den onde øl-tvilling vender tilbage til Danmark

Tuborg solgte 30 pct. bedre end Carlsberg i 2015

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter