I 2015 lød resultatet før skat på 10 mio. kr., men for bare fem år siden lød resultatet på beskedne 110.000 kr.
Det skriver Børsen i forbindelse med regnskabet fra onlineportalen Frokost.dk
"Succesen ligger i, at de kunder, vi har, bliver hos os længe, fordi de får langt flere valgmuligheder end andre steder," siger Peter Dahm Frederiksen, adm. direktør i Frokost.dk, som tilbyder mad fra mere end 40 forskellige køkkener, som portalen samarbejder med.
Maaltidet, som er et selvstændigt køkken og Frokost.dk's største konkurrent, har ikke mærket væksten på samme måde. De kan tværtimod se tilbage på et sløjt år med et negativt resultat på mere end 1,2 mio. kr. på bundlinjen.
Peter Dahm Frederiksen fortæller til Børsen, at kilden til successen ikke kun ligger i Frokost.dk's koncept. Frokostportalen har haft et øget fokus på gammeldags salgsarbejde, og det altså er det, som virksomheden nu nyder godt af.
Millionresultatet for 2015 har gjort, at frokostportalen sidder på en tredjedel af markedet for frokostordninger i Danmark, og at virksomheden nu fører blikket mod det europæiske marked. Benelux-landene, Tyskland, Sverige og Norge er blandt de lande, som virksomheden har på tegnebrættet.
Cateringfirma satser på dyr kvalitet - og på at du vil købe det
Meyers vil fordoble kuverterne med nyt storkøkken
Nu satser kantinerne også glutenfrit