FødevareWatch

Arlas svenske chef ude af toppen - her er hele det nye hold

Henri de Sauvage Nolting er som et led i Arlas nye strategi røget ud af koncernledelsen. Det samme er Finn S. Hansen, der har haft ansvaret for internationale kunder.

Finn S. Hansen, tidligere chef for internationale kunder. Foto: PR.

I en netop offentliggjort koncernmeddelelse oplyser Arla, at direktionen bliver to medlemmer fattigere.

Det er de to vicedirektører, Arlas svenske chef, Henri de Sauvage Nolting, og Finn S. Hansen, som ryger ud. Finn S. Hansen havde ansvar for internationale kunder.

Arla i Sverige har for nyligt været igennem en rigtig dårlig sag, hvor det kom frem, at virksomhedens medarbejdere blandt andet har købt guldure, gavekort til smykker, festmiddage på femstjernede hoteller og en dyr flybillet til Paris. Alt sammen på virksomhedens regning.

Det var Henri de Sauvage Nolting, der igangsatte en intern undersøgelse om den usunde forbrugskultur, da han tiltrådte som adm. direktør for den svenske forretning.

Henri de Sauvage har det seneste halvandet år haft det overordnede ansvar for Sverige, DK og Finland, og det vil han fortsat være, meddeler Arla.

Den ændrede organisation betyder også, at landedirektør for Arla Danmark Tomas Pietrangeli skifter til jobbet som landedirektør for Arla i Storbritannien.

Ny landedirektør for Arla Danmark bliver i stedet Jakob Bernhard Knudsen, der kommer fra rollen som marketingdirektør i Arla Danmark.

 

Direktionen i Arla består nu af følgende personer:

Peder Tuborgh, adm. direktør og ansvarlig for MMT (Milk, Members & Trading)

 

Povl Krogsgaard, vice-CEO og ansvarlig for Global Supply Chain

Natalie Knight, Finansdirektør

 


Ola Arvidsson, HR & Corporate Affairs

 


Hanne Søndergaard, Marketing & Innovation

 

Peter Giørtz-Carlsen, Europa

 


Tim Ørting Jørgensen, International

Arla skærer 500 stillinger og flytter rundt i toppen

Forsiden lige nu

Specialspiritus møver sig ind hos stort vinselskab

Efterspørgslen på specialspiritus og spiritus af høj kvalitet stiger og stiger, fortæller direktør hos vingrossisten H.J. Hansen Vin. Hun ser både en nuværende og fremtidig vækstlomme i at tilbyde de rigtige spiritusmærker.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier