Forbrugsvaregiganten Unilever er kommet stærkt ud af 2015, hvor selskabet formåede at øge omsætningen med 10 pct. til 53,3 mia. euro.
Selskabet fik en hjælpende hånd fra valutakurser, som har bidraget til væksten med 5,9 procentpoint, mens den organiske omsætningsvækst er opgjort til 4,1 pct.
Unilevers nettoresultat for hele 2015 blev på 5,3 mia. euro, hvilket var 5 pct. mindre end året før.
Ser man isoleret på fjerde kvartal blev den organiske vækst opgjort til 4,9 pct. mod en ventet vækst på 4,0 pct. ifølge Bloomberg News. Øge volumen bidrog med 1,9 procentpoint og prisstigninger med 2,9 procentpoint.
Unilever-aktien stiger tirsdag formiddag med 1,7 pct. til 2891 pence.
Unilever leverer positivt tredje kvartal
Unilever-selskab sælger indisk brødforretning
Unilever overgår forventningerne