Unilever leverer positivt tredje kvartal

Men den danske sommer har præget issalget og isproducenternes resultater i Danmark, så har den store globale ejer af Frisko haft mere held uden for Danmark.
Forbrugervaregiganten Unilever har i sit tredje kvartal solgt mere, end det var ventet i markedet, hvor især et godt salg af isprodukter har bidraget til fremgangen.
Dansk is-branche mærket af elendig sommer
Unilever, der sælger dagligdags produkter under mærker som blandt andre Knorr og Rexona, kommer ud af tredje kvartal med en omsætning på 13,4 mia. euro, hvor der ifølge Bloomberg News var ventet en omsætning på 13,2 mia. euro.
Prøv FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt
I samme kvartal har selskabet præsteret en underliggende salgsvækst på 5,7 pct., hvilket var bedre end de 4,0 pct., der var forventningen blandt analytikerkorpset i markedet, skriver Bloomberg News.
"Væksten i vores issalg accelererede, hvilket var drevet af en række succesfulde innovationer og hjulpet på vej af et godt vejr i det sydlige Europa," siger Paul Polman, administrerende direktør i Unilever, i forbindelse med kvartalsregnskabet.
Når det kommer til fremtiden, venter Unilever fortsat at kunne præstere en volumenvækst, der vil overgå det generelle marked.
Desuden venter selskabet for helåret nu en underliggende salgsvækst "i den øvre ende" af det tidligere udmeldte interval på 2-4 pct.
Nestlé vil slå sig sammen med ukendt is-gigant
Frisko-ejer køber italiensk is-forretning
Relaterede artikler:
Dansk is-branche mærket af elendig sommer
For abonnenter
Frisko-ejer køber italiensk is-forretning
For abonnenter