Forbrugervaregiganten Unilever formåede i sit andet kvartal af 2015 at levere en underliggende vækst, der var noget stærkere end forventningen blandt de analytikere, der følger selskabet.
Unilever, der sælger dagligdagsprodukter under mærker som blandt andre Knorr og Rexona, præsterede i andet kvartal en underliggende salgsvækst på 2,9 pct. Det var lidt over forventningen i analytikerkorpset, der havde regnet med en vækst på 2,5 pct., fremgår det Bloomberg News.
Omsætningen lød i første halvår på 27 mia. euro, hvilket var en smule bedre end de 26,8 mia. euro, der var ventet i markedet.
Især salget i Latinamerika skal have bidraget til den positive udvikling i andet kvartal, rapporter Bloomberg News.
Unilever har i øvrigt fået et dansk islæt, idet A.P. Møller-Mærsks topchef, Nils Smedegaard Andersen, blev valgt ind i bestyrelsen i år.
Unilever leverer nyt dansk lavpunkt
Unilever-chef træder tilbage
Mærsk-topchef på vej ind i Unilever
Unilever-chef har afsluttet sin danske rejse