FødevareWatch

De sukkerfattige produkter sejrer

Det vælter frem med produkter uden tilsat sukker i supermarkederne, der skubber de almindelige fødevarer ud på sidelinjen. Både hos Toms, Arla og Isis er der godt salg i alternativerne, og spørger man en trendforsker, er der ikke blot tale om en sundhedsbølge.

Foto: Arla Foods, PR

Syltetøj, pålægschokolade og ketchup uden tilsat sukker.

Der er snart ikke grænser for, hvilke fødevarer du kan få i kalorielette udgaver. Selv slikbutikkerne er begyndt at have stativer med sukkerfri vingummibamser og skumfiduser, og senest har Coca Cola lanceret sin tredje cola i rækken, hvor der er skåret ned på sukkerindholdet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

I Ovodan har man gjort æg til en global milliardforretning

Det fynske æggepulverselskab Ovodan Egg Group er markedsledende i flere lande og buldrer i disse år frem i Kina. I år har selskabet, der er ejet af Stadil-konglomeratet Thornico, en børsnotering i kalenderen, som skal fremme væksten yderligere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier