Hjem-is ruller ud med kæmpe cafe-sats i Kina

Danske Hjem-is er gået sammen med en kinesisk investor. Sammen har de udviklet et spritnyt is-cafekoncept prydet med Hjem-is' velkendte blå logo. Målet er at åbne 500 is-cafeer i hele Kina inden for få år.
Foto: Rikke Madsen/Polfoto
Foto: Rikke Madsen/Polfoto

For seks måneder siden blev den danske isproducent Hjem-is kontaktet af et ivrigt kinesisk selskab ved navn Zouping Fukai. Kineserne havde hørt om Hjem-is gennem nogle europæiske kontakter, og de havde et stærkt tilbud til danskerne: Om ikke Hjem-is ville være med til at udvikle et helt nyt iscafe-koncept, som skulle rulles ud i hele Kina? Det tilbud takkede danskerne ja til, og nu skal Hjem-is åbne en større kæde af is-cafeer i det store milliard-land.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter