Madkulturen vil tiltrække unge i nyt karriereunivers

Madkulturen lancerer et karriereunivers ved navn Food Careers, som skal styrke fødevarebranchens uddannelser og tiltrække flere dedikerede og kvalificerede studerende.

Tirsdag lancerer den selevejende institution Madkultulturen rekrutteringsindsatsten Food Careers, der skal gøre op med unges manglende kendskab til karrieremuligheder, og det dårligt image som visse dele af fødevaresektoren døjer med.

Det meddeler Madkulturen i en pressemeddelelse.

Food Careers skal tiltrække flere dedikerede og kvalificerede studerende og kampagnen skal vise unge de mange attraktive karrieremuligheder i fødevarebranchen. Food Careers er en indsats på web, sociale medier og karriereevents rettet mod unge, forældre og studievejledere.

”Fødevareerhvervet står over for en alvorlig rekrutteringsudfordring, som kræver akut handling, hvis vi skal fastholde og styrke den danske fødevareklynges internationale konkurrenceevne og sikre arbejdspladser i Danmark. Med Food Careers vil vi vise, at det her er en vigtig branche, og at der kan være både prestige og passion i at være slagter, mejerist, madforsker, tjener, fødevareingeniør og procesteknolog,” udtaler Judith Kyst, direktør i Madkulturen.

Håbet er, at karriereportalen, der i første omgang henvender sig til de 15-19-årige, kan imødekomme nogle af de udfordringer, der er forbundet med at rekruttere kvalificeret arbejdskraft i fødevarebranchen.

McD-chef skal udstikke linjerne for sund mad i Danmark

Coop: Vi skal have flere 'Thiser

Lys fremtid for danske fødevarer i Holland

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter