DC Beef: Vi mærker skærpet fokus på danske varer

Direktøren i DC Beef kan tydeligt mærke, at der er kommet mere fokus på danske fødevarer i detailkæderne. Salget af dansk oksekød til danske forbrugere vokser, og han ser det ikke stoppe lige foreløbigt.

Mælkekartoner med danske flag, og logoer, der signalerer, at man ved at købe enkelte produkter i kategorier inden for ost, svinekød, oksekød, fjerkræ, frugt og grønt støtter de danske producenter og landmænd. 2015 har været året, hvor forbrugerne mere eller mindre frivilligt er blevet hevet ind til at hjælpe de mange landmænd, som har svært ved at holde økonomien flydende i markeder med meget lave fødevarepriser.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Photo: Lars Skaaning

Fortsat umuligt at spore Skares gamle kød

For abonnenter

Photo: Finn Frandsen

Bagerkæder sænker priserne