DC Beef: Vi mærker skærpet fokus på danske varer

Direktøren i DC Beef kan tydeligt mærke, at der er kommet mere fokus på danske fødevarer i detailkæderne. Salget af dansk oksekød til danske forbrugere vokser, og han ser det ikke stoppe lige foreløbigt.

Mælkekartoner med danske flag, og logoer, der signalerer, at man ved at købe enkelte produkter i kategorier inden for ost, svinekød, oksekød, fjerkræ, frugt og grønt støtter de danske producenter og landmænd. 2015 har været året, hvor forbrugerne mere eller mindre frivilligt er blevet hevet ind til at hjælpe de mange landmænd, som har svært ved at holde økonomien flydende i markeder med meget lave fødevarepriser.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter