FødevareWatch

Sådan ruster producenterne sig mod private label-bølgen

Andelen af private label-varer vokser, og detailkæderne har ingen intentioner om at stoppe væksten. Derfor bør mærkevarerne for alvor investere i innovation af produkterne og brande sig selv for at følge med, lyder det fra projektchef og konsulent.

Foto: PR

Mærker som Princip, Xtra og Budget fylder mere i danskerne indkøbskurve end nogensinde før og gør det sværere for mærkevareleverandørerne at opretholde deres markedsposition.

Producenterne har den fordel, at de har flere ressourcer og kompetencer til at udvikle nye produkter og holde øje med fødevaretrends, end detailkæderne har. Det er jo de færreste af kæderne, der har fødevareudviklere siddende i indkøbsorganisationen, hvor private label typisk hører under"

Susanne Juhl, projektchef og konsulent i pej gruppen

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier