FødevareWatch

Meny har øget salget med 7 pct.

Et halvt år efter åbning melder Dagrofa-koncernen ud, at Meny-kædens markedsandel er vokset med 0,3 pct. og at salget er gået frem med syv pct.

Foto: Presse/Dagrofa

Siden åbningerne af 119 Meny-butikker i maj er det gennemsnitlige salg ifølge en pressemeddelelse fra Dagrofa gået frem med syv procent, og dermed konkluderer detailkoncernen, at Menys markedsandel er vokset med 0,3 procent.

”Det glæder mig naturligvis, at vi har fået præcis den start, vi er gået efter med Meny. Vores succes udspringer af to ting. For det første er vi lykkedes med at skabe et koncept, som kunderne forstår og som differentierer sig klart fra resten af markedet. Og så har vi formået at eksekvere entydigt i alt fra vores markedsføring og hele vejen ud i butikkerne," siger Jørgen Nielsen, kædedirektør i Meny.

Han peger videre i retning af, at der i den kommende tid skal åbnes nye Meny-butikker.

”Nu er vi kun lige kommet i gang med Menys rejse, og selv om vi har lagt godt fra land, så er hårdt arbejde den eneste vej frem mod fortsat succes. Vi arbejder samtidig mod flere butikker og nyåbninger,” siger Jørgen Nielsen.

Købmænd klar med gennemgribende Spar-omgang

Første status fra Meny: God vækst og god stemning

Detailkæder i intens konkurrence om at levere glade grise

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier