Første status fra Meny: God vækst og god stemning

Den nye spiller på dagligvaremarkedet Meny er nu et halvt år efter lanceringen klar med vækstal for den første tid.
Foto: Presse/Dagrofa
Foto: Presse/Dagrofa

De 120 dagligvarebutikker, der er i Meny-kæden, har i det første halve år af deres levetid haft en gennemsnitlig vækst på 7 pct.

Det oplyser direktør i Dagrofa, der står bag Meny, Jørgen Nielsen, til Dansk Handelsblad.

"Der er to hovedårsager til vores store succes. Den ene er, at det er lykkedes os at skabe et koncept, som kunderne kan forstå, og som differentierer os fra resten af branchen. Konceptet er gennemført lige fra vores markedsføring, som blandt andet er sket via tv-reklamer, og ud i butikkerne," siger Jørgen Nielsen til Dansk Handelsbald.

Den anden årsag, han kommer med, er, at der er en tro på fremtiden blandt købmændene.

Ifølge Jørgen Nielsen viser Dagrofas egne undersøgelser af kundetilfredsheden, at 87 pct. oplever Meny-butikkerne som gode eller meget gode, mens 3 pct. er negative.

Detailkæder i intens konkurrence om at levere glade grise

Mikroproducent: Markant lettere at sælge til detailkæderne

Dagrofa overvejer ny købmandsstruktur

Dagrofa sælger foodservice - direktør forlader koncernledelse

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter