De 120 dagligvarebutikker, der er i Meny-kæden, har i det første halve år af deres levetid haft en gennemsnitlig vækst på 7 pct.
Det oplyser direktør i Dagrofa, der står bag Meny, Jørgen Nielsen, til Dansk Handelsblad.
"Der er to hovedårsager til vores store succes. Den ene er, at det er lykkedes os at skabe et koncept, som kunderne kan forstå, og som differentierer os fra resten af branchen. Konceptet er gennemført lige fra vores markedsføring, som blandt andet er sket via tv-reklamer, og ud i butikkerne," siger Jørgen Nielsen til Dansk Handelsbald.
Den anden årsag, han kommer med, er, at der er en tro på fremtiden blandt købmændene.
Ifølge Jørgen Nielsen viser Dagrofas egne undersøgelser af kundetilfredsheden, at 87 pct. oplever Meny-butikkerne som gode eller meget gode, mens 3 pct. er negative.
Detailkæder i intens konkurrence om at levere glade grise
Mikroproducent: Markant lettere at sælge til detailkæderne
Dagrofa overvejer ny købmandsstruktur
Dagrofa sælger foodservice - direktør forlader koncernledelse