FødevareWatch

Første status fra Meny: God vækst og god stemning

Den nye spiller på dagligvaremarkedet Meny er nu et halvt år efter lanceringen klar med vækstal for den første tid.

Foto: Presse/Dagrofa

De 120 dagligvarebutikker, der er i Meny-kæden, har i det første halve år af deres levetid haft en gennemsnitlig vækst på 7 pct.

Det oplyser direktør i Dagrofa, der står bag Meny, Jørgen Nielsen, til Dansk Handelsblad.

"Der er to hovedårsager til vores store succes. Den ene er, at det er lykkedes os at skabe et koncept, som kunderne kan forstå, og som differentierer os fra resten af branchen. Konceptet er gennemført lige fra vores markedsføring, som blandt andet er sket via tv-reklamer, og ud i butikkerne," siger Jørgen Nielsen til Dansk Handelsbald.

Den anden årsag, han kommer med, er, at der er en tro på fremtiden blandt købmændene.

Ifølge Jørgen Nielsen viser Dagrofas egne undersøgelser af kundetilfredsheden, at 87 pct. oplever Meny-butikkerne som gode eller meget gode, mens 3 pct. er negative.

Detailkæder i intens konkurrence om at levere glade grise

Mikroproducent: Markant lettere at sælge til detailkæderne

Dagrofa overvejer ny købmandsstruktur

Dagrofa sælger foodservice - direktør forlader koncernledelse

Mere fra FødevareWatch

Kraftig inflation kan bremse Stryhns Gruppens gode takter

Det friske regnskab for 2021 fra Stryhns Gruppen viser minimal slinger i valsen i et år, der har været præget af svært tilgængelige råvarer og prisstigninger. Flere udfordringer står dog i kø, så de samme økonomiske resultater bliver svære at nå i 2022, siger topchef.

Topskifte i Carlsberg kan sætte en prop i større planer

Heine Dalsgaards farvel som finansdirektør udfordrer stabiliteten i toppen af en virksomhed af Carlsbergs størrelse. Derfor burde eventuelle forestående planer om et snarligt skifte på topposten være sat på standby, mener to headhuntere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier