Næppe er ovnene blevet kolde efter endnu en seermagnetsæson af Den Store Bagedyst på DR 1, inden konditor Mette Blomsterberg bider til bolle med en ny cookiedej, der straks sælger. I en pressemeddelelse fra Dansk Supermarked meldes der om, at konditorens seks nye færdigdeje er en gedigen succes.
De nye deje kan købes i Føtex, Netto og Bilka, og ifølge Dansk Supermarked har Blomsterbergs næsten 200.000 følgere på Facebook modtaget nyheden med ”stor glæde”, mens dejene er blevet ”revet ned af hylderne”:
”Det er sjældent, vi har set et fødevareprodukt skabe så voldsom vækst på så kort tid. Bare fire dage efter Blomsterbergs produkter kom på hylderne, steg omsætningen på færdigdeje betragteligt i Føtex, Netto og Bilka. I Føtex alene var der nærmest en fordobling,” siger produktchef i Dansk Supermarked Kasper Fuglsang.
Hvor stor væksten præcis er i kroner og øre, melder pressemeddelelsen ikke noget om.
Unge i bagerbutikker mangler kontrakter og sygeløn
Slagterbranchen efterlyser en Mette Blomsterberg
Leverandører vil tage magten fra dagligvarekoncernerne