FødevareWatch

Sv. Michelsen løfter bundlinjen trods hårde odds

Med blikket rettet stift mod bundlinje frem for toplinje formår chokoladefirmaet Sv. Michelsen at tjene flere penge i et ellers hårdt marked med tårnhøje råvarepriser og punktafgifter, fortæller direktøren.

Daniel Paestch, adm. direktør i Sv. Michelsen | Foto: Majken Søndergaard Nielsen

For bare tre år siden havde den 82 år gamle chokoladevirksomhed Sv. Michelsen 22 butikker, der tilsammen leverede et solidt millionunderskud. I dag er der ni butikker tilbage, der til gengæld er med til at sikre det gamle chokoladeklenodie et pænt overskud.

Regnskabet for 2014/2015 viser en bruttofortjeneste på 18,9 mio. kr. mod 18,3 mio. kr. året før, mens resultatet efter skat løfter sig til 666.633 kr. mod 561.055 kr. i 2013/2014. Dermed fortsætter firmaet de gode takter, efter bundlinjen i 2012/213 var nede og runde et minus på 1 mio. kr., og regnskabet er da også ”tilfredsstillende”.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier