Sv. Michelsen løfter bundlinjen trods hårde odds

Med blikket rettet stift mod bundlinje frem for toplinje formår chokoladefirmaet Sv. Michelsen at tjene flere penge i et ellers hårdt marked med tårnhøje råvarepriser og punktafgifter, fortæller direktøren.
Daniel Paestch, adm. direktør i Sv. Michelsen | Foto: Majken Søndergaard Nielsen
Daniel Paestch, adm. direktør i Sv. Michelsen | Foto: Majken Søndergaard Nielsen

For bare tre år siden havde den 82 år gamle chokoladevirksomhed Sv. Michelsen 22 butikker, der tilsammen leverede et solidt millionunderskud. I dag er der ni butikker tilbage, der til gengæld er med til at sikre det gamle chokoladeklenodie et pænt overskud.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter