Brancheorganisationen Landbrug & Fødevarer dæmper aktiviteterne på hjemmesiden Foodculture.dk, der har dækket den fødevarepolitiske debat i Danmark siden 2012. Det sker for at fokusere på andre kommunikationskanaler og satse mere på sociale medier.
"Vi neddrosler aktiviteterne på Foodculture.dk, fordi vi gerne vil udvikle vores kanaler og kommunikation på de sociale medier. Hvordan vi præcis vil gøre det, vil vi kigge nærmere på i løbet af de kommende måneder," siger Leif Nielsen, der er kommunikationsdirektør i Landbrug & Fødevarer.
For at skabe råderum til satsningen på sociale medier har brancheorganisationen afskediget en medarbejder på Foodculture.dks redaktion.
Redaktionen, som driver hjemmesiden, står også bag Voresmad.dk. Det site bliver ifølge Leif Nielsen ikke berørt af det fremtidige fokus på sociale medier.
Eksisteret siden 2012
Ud over daglige nyheder på hjemmesiden har Foodculture.dk udgivet et ugentligt journalistisk nyhedsbrev med nyheder, analyser og perspektiv til målgruppen af professionelle fødevarefolk. Hvordan ændringen i fokusset kommer til at påvirke udgivelserne, ligger endnu ikke fast.
"Vi tænker, at sociale medier skal fylde noget mere. Det betyder, at vi vil kigge nærmere på, hvilken form for journalistik der skal til i den sammenhæng," siger Leif Nielsen.
Hjemmesiden Foodculture.dk opstod som en udløber af printmagasinet Food & Culture. Den trykte udgave lukkede i 2012 og blev i stedet relanceret i en online udgave samme år.
Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstersite MediaWatch.
Hækkerup ser stort potentiale i 240 mio oversete asiater
L&F uenig med Det Økonomiske Råd om vækst
L&F: Landbruget kan ikke klare sig uden udlændinge