FødevareWatch

Undersøgelse: Forbrugerne vil oplyses om dyrevelfærd

Dyrenes Beskyttelse har fået lavet en undersøgelse, der konkluderer, at forbrugerne gerne vil oplyses mere om dyrevelfærd. Der er brug for mere gennemsigtighed, lyder det fra organisationen.

Detailhandlen og fødevareproducenterne skal gøre mere for at oplyse forbrugerne om niveauet af dyrevelfærd i fødevarer. Det mener 71 pct. af de adspurgte i en undersøgelse, som Analyse Danmark har foretaget for Dyrenes Beskyttelse.

Det er ikke nogen overraskende konklusion i en undersøgelse, der er initieret af en organisation, der er sat i verden for at fremme dyrevelfærd, og som selv tilbyder mærket "Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse", som godkendte producenter kan klistre på produkterne. Og Dyrenes Beskyttelse selv er da heller ikke overrasket over udfaldet af undersøgelsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier