FødevareWatch

Kan opgraderet Dankort give mere loyale kunder?

Supermarkedskæden Meny bruger Dankortet som ny kundeklub. Selskabet bag det danske betalingskort vil have flere andre butikskæder til at bruge samme løsning - og dermed holde fart i brugen af det kort.

Foto: Lars Krabbe/Polfoto/Arkiv

Dankortet vil spille en ny rolle i detailhandlen. Betalingskortet skal også bruges som klubkort - og dermed være med til at fastholde forbrugerne i bestemte supermarkeder og butikker.

Meny-kæden under Dagrofa er som den første klar med den løsning. Meny lancerer et såkaldt fordelsprogram, hvor forbugerne kan sikre sig rabatordninger og samtidig få skræddersyede tilbud ud fra deres interesser samt daglige indkøb. Alt sammen bundet op på Dankortet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier