FødevareWatch

Ost skubber Chr. Hansens resultat op

Priskrisen i fødevarebranchen giver et positivt resultat hos ingredienskoncernen Chr. Hansens største division, Culture & Enzymes. Men Kina hjælper også omsætningen godt på vej.

En større osteproduktion øger omsætningen i Chr. Hansens største division, Culture & Enzymes. | Foto: Mik Eskestad

De lave fødevarepriser er kommet den danske ingredienskoncern Chr. Hansen til gode. Billig mælk betyder nemlig flere oste og flere oste betyder mere salg i virksomhedens største division, Culture & Enzymes.

”Vores Culture & Enzymes division, har klaret sig rigtig, rigtig fint. Det skyldes blandt andet, at osteproduktionen i dette finansår har været ganske høj. De lavere mælkepriser i Europa har ført til lavere priser på ost ude i butikkerne, og det har drevet en større efterspørgsel fra forbrugerne på ost. Og derudover har vi i USA set, at produktionen af ost er gået op og samtidig har der været én en mindre lageropbygning af ost. De to ting har hjulpet vores vækst i år," fortæller økonomidirektøren i Chr. Hansen, Søren Westh Lonning, til FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier