FødevareWatch

Tunge fødevarer hitter på nettet

En opgørelse fra Irma.dk viser, at det i høj grad er de tunge fødevarer, som kunderne finder interessante, når de vil købe ind via nettet og have varerne leveret.

Foto: Majken Søndergaard Nielsen

Et stigende antal danskere ser fidusen i at handle via internettet, for dermed at overlade bøvlet med de tunge poser til nogle andre, som så til gengæld sørger for at placere det på kundernes dørtrin.

En ny opgørelse fra Irma.dk over hvilke varer, der bliver købt i internetbutikken viser, at særligt de tunge varer er populære onlinevarer. Målt i stykantal er det Irmas økologiske minimælk, letmælk og skummetmælk som ligger øverst på listen, og herefter kommer agurker, bananer, og mineralvand med brus i halvanden literflasker.

Lidt længere nede på listen finder man en volumenvarer som tomater på dåse, toiletpapir og køkkenruller, ligesom også rødvin i en 3 litersboks er at finde på listen over de 15 mest populære netvarer.

”Vi kan se, at vi der bliver købt relativt mere af de lidt tungere og større varer, som f.eks. halvandet liters vand, toiletpapir og flåede tomater på dåse. Her vil kunderne gerne slippe for slæbet selv," udtaler kommerciel direktør Jesper Wacherhausen, Irma.dk.

Irma-pigen rejser til Japan

Stor tilslutning til leverandørernes nye netbutik

Irma går imod strømmen og dropper convenience-koncept

Irma når endnu en økologisk milepæl

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier