FødevareWatch

Irma når endnu en økologisk milepæl

Økologi udgør nu en endnu større del af Irmas samlede omsætning. Ifølge kædedirektøren er fremgangen kommet i hus ved at sænke priserne og træffe nogle valg på vegne af kunderne.

Irma prøver af al magt at flå konventionelle varer ud af hænderne på kunderne og erstatte dem med økologiske. Blandt andet har kæden netop droppet at sælge konventionelle bananer og gulerødder og har lanceret en ny produktserie med økologi til discountpriser under navnet Irmas Øko Hverdag.

Tiltagene skyldes, at Irma har et mål om, at over halvdelen af omsætningen, der i øjeblikket ligger på 2,5 mia. kr. om året, skal komme fra økologiske varer i 2025. Og indtil videre går det strygende fremad med øko-salget.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier