Irma prøver af al magt at flå konventionelle varer ud af hænderne på kunderne og erstatte dem med økologiske. Blandt andet har kæden netop droppet at sælge konventionelle bananer og gulerødder og har lanceret en ny produktserie med økologi til discountpriser under navnet Irmas Øko Hverdag.
Tiltagene skyldes, at Irma har et mål om, at over halvdelen af omsætningen, der i øjeblikket ligger på 2,5 mia. kr. om året, skal komme fra økologiske varer i 2025. Og indtil videre går det strygende fremad med øko-salget.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra FødevareWatch
Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"
Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.