Irma går imod strømmen og dropper convenience-koncept

Mens store detailkæder som Føtex, Kvickly og 7-eleven satser på færdigretter, går Irma i den modsatte retning og lukker convenience-konceptet Irma City. Der er så mange steder, man kan få mad to-go, forklarer Irmas kædedirektør.
Jesper Uggerhøj, kædedirektør, Irma | Foto: Sisse Dupont/Polfoto/Arkiv
Jesper Uggerhøj, kædedirektør, Irma | Foto: Sisse Dupont/Polfoto/Arkiv

Hurtige færdigretter frelser hver dag travle danskere, der farer forvirret rundt i byen ti minutter i seks og med vilde øjne febrilsk leder efter noget næring at putte i ungerne derhjemme. Derfor har kæder som Føtex, Kvickly og 7-eleven for tiden travlt med at udvikle deres convenience-sortiment.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter