FødevareWatch

Supermarkeder baner vejen for bedre 7-Eleven-bundlinje

Supermarkedernes øgede fokus på convenience har gjort det til en bedre forretning for 7-Eleven at sælge alt fra frisk juice til ingefærshots og stenalderkost.

Foto: 7-Eleven/PR

I 2014 lykkedes det endelig for den danske afdeling af verdens største detailkæde målt på antal af butikker, 7-Eleven, at vende skiltet med den evigt røde bundlinje til et pænere, sort overskud. Og ifølge den danske direktør Jesper Østergaard har detailkæden, som i Danmark er tilstede gennem Reitan Convenience Denmark A/S' knap 200 franchise-butikker, kurs mod endnu et godt resultat.

Det skyldes ikke mindst det markante kulturskifte, som også de danske detailbutikker har fået øjnene op for. For i 7-Eleven mærker man tydeligt, at convenience-produkterne får mere opmærksomhed i detailkoncerner som Coop, Dagrofa og Dansk Supermarked.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Perfekt storm får Co-Ros regnskab til at styrtdykke

Den verdensomspændte juice- og iskoncern Co-Ro blev ramt af tre faktorer, der skabte den perfekte storm i et hårdt år. Selskabet vil nu gøre sig selv uafhængig fra de største markeder og satse mere på nye.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier