FødevareWatch

'Det hele startede med en frossen smoothie'

To nordsjællandske piger har fundet et hul i det danske ismarked og har succes med at sælge sojais til detail- og specialhandlen. Efterspørgslen efter det laktosefri alternativ til flødeis er stor.

”Konsistensen er god, men det er jo ikke en is. Og du mangler en emballage.”

Det var de ord, den dengang 19-årige Christina Jørgensen blev mødt med, første gang hun præsenterede sit sojaprodukt for en grossist i SuperBest tilbage i 2013. Idéen var at lave en sojais fri for gluten og laktose, så også mælkeallergikere kunne nyde godt af den frosne dessert.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

VALG 2022: Manglende arbejdskraft og selskabsskattelettelser vil stå højt på den erhvervspolitiske dagsorden under det kommende folketingsvalg, mener politisk redaktør. Trods udfordringer får erhvervslivet dog næppe megen opmærksomhed under valgkampen. Få overblikket over partiernes erhvervspolitiske ønsker her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier