FødevareWatch

'Det hele startede med en frossen smoothie'

To nordsjællandske piger har fundet et hul i det danske ismarked og har succes med at sælge sojais til detail- og specialhandlen. Efterspørgslen efter det laktosefri alternativ til flødeis er stor.

”Konsistensen er god, men det er jo ikke en is. Og du mangler en emballage.”

Det var de ord, den dengang 19-årige Christina Jørgensen blev mødt med, første gang hun præsenterede sit sojaprodukt for en grossist i SuperBest tilbage i 2013. Idéen var at lave en sojais fri for gluten og laktose, så også mælkeallergikere kunne nyde godt af den frosne dessert.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Professor: Klimavenlig mad skal normaliseres

På samme måde, som elbilerne spreder sig og i højere grad bliver normen i fremtidens bilpark, skal danskernes lyst til klimavenlige fødevarer igennem en proces, hvor det bliver normalen at spise mere grønt, mener professor Katherine Richardson, der er medlem af Klimarådet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier