FødevareWatch

Markedet for sojadrikke stiger

Danske forbrugere indtager mere sojadrik - bedre kendt som sojamælk - end tidligere. Laktoseintolerance og fødevarestrends er blandt årsagerne.

Sojadrik - bedre kendt som sojamælk - oplever fremgang i salget.

Det skriver Foodculture.dk.

Salget af sojadrik i danske supermarkeder er steget med 9,5 pct. siden 2010 ifølge en analyse fra Landbrug & Fødevarer. Sojadrik udgør stadig mindre end 1 pct. af den samlede salgsvolume for mælke og plantebaseret drikke.

Stigningen skyldes ifølge analysen en øget bevidsthed om laktoseintolerance i befolkningen, der vælger mælkerodukter fra. Andre tilvælger sojadrik som en del af en frivillig kostændring.

Fødevarevirksomheden Naturli Foods producerer sojadrik og mærker tydeligt fremgangen for plantebaserede produjter.

"Vi kører med tocifrede vækstrater og har bl.a. lanceret soja kakaodrik og mandelmælk," siger marketingchef hos Naturli Foods Michael Pilgaard til Foodculture.dk.

Agger Foods indsætter ny direktør

Sojakongen vil gentage millionsucces

DLG ser to sojascenarier efter argentinsk bankerot

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier