FødevareWatch

Svenske Coop klar med nye butikker og lavere priser

Coop i Sverige laver milliardinvestering og omlægger sine nuværende butikker til tre nye formater. Derudover sænkes priserne på varerne mere end nogensinde før.

Foto: Torben Stroyer/Ritzau Scanpix

Over de næste tre år vil svenske Coop investere mere end en mia. svenske kroner på en ny forretningsstrategi. De nuværende butikker laves om til tre særskilte formater og kommer til at hedde Stora Coop, Coop og Lilla Coop. Formålet er, at de hver især skal opfylde kundernes forskellige behov og indkøbsvaner.

Det skriver Coop Sverige AB i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Miljøminister klar til stramme krav til klimadokumentation

Mens EU er på vej med krav om satellit- og GPS-dokumentation på en række fødevarer, der skal mindske afskovning, er regeringen nu allerede klar til at gå endnu længere. Om få år kan man forhåbentlig også knytte krav til påvirkning af andre økosystemer, siger Lea Wermelin (S) til FødevareWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier