FødevareWatch

Unge køber flest bæredygtige fisk

Det er de yngre forbrugere, som hyppigst køber MSC-mærkede fisk og har størst kendskab til produkterne, viser ny analyse.

Foto: Colourbox

Når der hives fisk op af supermarkedets kølediske og frysebokse, er det oftest unge, som kigger efter det bæredygtige MSC-mærke, der indikerer, at produktet er opdrættet under gode forhold. Det skriver den globale non-profit organisation MSC i en pressemeddelelse ud fra en undersøgelse udarbejdet af YouGov.  

Den viser, at 24 pct. af de 18-34-årige forbrugere køber produkter med MSC-mærket, hvilket er syv procent mere end befolkningsgennemsnittet. Derudover genkender 27 pct. af de unge mærket, det er 10 pct. mere end gennemsnittet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier