Unge køber flest bæredygtige fisk

Det er de yngre forbrugere, som hyppigst køber MSC-mærkede fisk og har størst kendskab til produkterne, viser ny analyse.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Når der hives fisk op af supermarkedets kølediske og frysebokse, er det oftest unge, som kigger efter det bæredygtige MSC-mærke, der indikerer, at produktet er opdrættet under gode forhold. Det skriver den globale non-profit organisation MSC i en pressemeddelelse ud fra en undersøgelse udarbejdet af YouGov.  

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter