FødevareWatch

Unge køber flest bæredygtige fisk

Det er de yngre forbrugere, som hyppigst køber MSC-mærkede fisk og har størst kendskab til produkterne, viser ny analyse.

Foto: Colourbox

Når der hives fisk op af supermarkedets kølediske og frysebokse, er det oftest unge, som kigger efter det bæredygtige MSC-mærke, der indikerer, at produktet er opdrættet under gode forhold. Det skriver den globale non-profit organisation MSC i en pressemeddelelse ud fra en undersøgelse udarbejdet af YouGov.  

Den viser, at 24 pct. af de 18-34-årige forbrugere køber produkter med MSC-mærket, hvilket er syv procent mere end befolkningsgennemsnittet. Derudover genkender 27 pct. af de unge mærket, det er 10 pct. mere end gennemsnittet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier