Nordjysk støtte hjalp kosttilskudsfirma frem

I et marked hvor der er stor forskel på EU-regler og danske regler, har kosttilskudsvirksomhed haft held med at bruge Nordjysk FødevareErhverv som sparringspartner.
Adm. direktør i Bodyman, Thomas Pedersen
Adm. direktør i Bodyman, Thomas Pedersen

Virksomheden Bodyman, der blandt andet laver kosttilskud til det danske og europæiske marked er med hjælp fra Nordjysk FødevareErhverv styret uden om nogle af de problemer, som hurtigt løber ind i, når der er stor forskel på internationale og nationale regler.

"Vores største udfordring var, at kosttilskud normalt er tilpasset det europæiske marked, som har nogle helt andre og mere lempelige regler end det danske. Det var derfor nødvendigt med et indgående kendskab til den danske lovgivning, og det var en meget uoverskuelig proces, som vi ikke vidste, hvordan vi skulle gribe an," udtaler adm. direktør i Bodyman, Thomas Pedersen, i en pressemeddelelse fra Nordjysk FødevarErhverv.

Virksomheden flyttede i efteråret 2014 fra Nørresundby til Hadsund. Samtidig blev den del af virksomheden, der primært fokuserede på modetøj, frasolgt, så Bodyman bedre kunne fokusere på salg af kosttilskud og træningstøj. I løbet af efteråret 2014 kom Bodyman i kontakt med den nordjyske fødevareklynge Nordjysk FødevareErhverv, der er sat i verden for at skabe vækst og udvikling hos de nordjyske fødevarevirksomheder.

"Nordjysk FødevareErhverv satte os i forbindelse med de rigtige mennesker, der kunne hjælpe os med at få godkendt vores produkter til det danske marked. Det gjorde, at vi turde tage springet, og samarbejdet har haft en kæmpe betydning for vores vækst, hvor vi på bare et år har fået en meget stærk position som samarbejdspartner og importør på det danske marked," siger Thomas Pedersen.

Hos Nordjysk FødevareErhverv fremhæves Bodyman som et godt eksempel på den rådgivning og support, der er behov for – specielt i fødevarebranchen, hvor lovgivningen kan være svær at overskue:

"Bodyman er jo ikke en fødevarevirksomhed i traditionel forstand, men virksomheden har formået at udnytte sit stærke brand inden for fitness-segmentet til også at få succes med salg af kosttilskud. Det kunne inspirere andre til at gøre noget lignende," udtaler Hans Henrik Bruhn, der er direktør i Nordjysk FødevareErhverv.

Bodyman har senest åbnet på det svenske marked, og andre eksportmarkeder er ifølge virksomheden også undervejs.

Milliardstor helsekoncern indtager Danmark

Hollandsk ingredienskoncern løftet af svag euro

Kosttilskudsfirma ryster underskuddet af sig

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår